Vitamin B12 boj proti virusom

Vitamin B12 so kot kobalamin poimenovali, ker vsebuje mineral kobalt. Ta ima v telesu pomembno vlogo tako v obdobju otroštva in rasti kot kasneje v življenju. Vpliva namreč na številne telesne funkcije in na njihovo delovanje. Otroci do tretjega leta starosti naj bi zaužili 1,5 mikrogramov na dan, odrasli pa približno 2,5 mikrogramov dnevno.

Eden najpomembnejših vitaminov

Vitamin B12 velja za enega najbolj pomembnih in enega najbolj kompleksnih v našem telesu, zato nam ga nikoli ne sme primanjkovati.

Če ga namreč vašemu telesu primanjkuje, to ne bo moglo delovati tako kot je treba oziroma bo imelo to vpliv na številne funkcije v vašem telesu, kot so na primer:

  • delovanje možganov,
  • delovanje živčnega sistema,
  • delovanje imunskega sistema,
  • presnova hranil,
  • tvorba rdečih krvničk v krvi in s tem boljša krvna slika,
  • preprečevanje slabokrvnosti oziroma anemije,
  • pomoč proti utrujenosti,
  • izboljševanje razpoloženja,
  • boljši spomin.

Kako poskrbeti za dovolj velik dnevni vnos?

Za dovolj velik dnevni vnos lahko poskrbite s prehrano, vendar mora biti ta raznovrstna in mešana. Lahko pa se v ta namen uporabi tudi ustrezen prehranski dodatek. Ta je še posebej priporočljiv za vegetarijance in vegane, ki ne uživajo dovolj mešane prehrane oziroma težko poskrbijo za dovolj velik dnevni vnos, zato jim ga pogosto primanjkuje.

vitamin b12 za vegetarijance

Najpomembnejši prehranski viri so namreč prav živalskega izvora, torej kombalamin najdemo v hrani, ki jo vegani in vegetarijanci ne uživajo. Rastlinski viri namreč praktično ne obstajajo, razen če uporabimo fermentacijo. Zaradi tega je smiselno, da vegani in vegetarijanci uživajo čim več fermentiranih živil, vsekakor pa je priporočljivo tudi jemanje prehranskega dodatka, sploh če se pojavita slabokrvnost in pogosta utrujenost.

Poleg tega, da ga pogosto primanjkuje tistim, ki ne uživajo prehrane živalskega izvora, pa ga velikokrat primanjkuje tudi starejšim, čeprav je tudi zanje in ohranjanje njihovega zdravja ter dobrega počutja bistvenega pomena. Pri njih moramo biti na to še posebej pozorni in po potrebi poskrbeti za to, da lahko vitamin B12 vnesejo v telo s pomočjo prehranskega dodatka.